X

اخبار

اخبار و رویدادهای بیمارستان عرفان

عمل جراحی کله سیستکتومی به همراه کلانژیوگرافی لاپاراسکوپیک

توسط جناب آقای دکتر شهرام نظری

عمل جراحی هیسترکتومی لاپاراسکوپیک

توسط سرکار خانم دکتر اعظم السادات مهدوی

عمل ercp

توسط جناب آقای دکتر شهبازخانی

عمل جراحی TEM

توسط جناب آقای دکتر نظری

مصاحبه سرکار خانم دکتر چراغی با شبکه العالم

عمل ercp

توسط جناب آقای دکتر شهباز خانی

عمل جراحی آندومتریوزیس و هیسترکتومی

توسط سرکار خانم دکتر مهدوی

مرد ترنس / زن ترنس
گروه خبری : مقالات علمی
جراحی متودیوپلاستی

انجام جراحی تکمیلی تطبیق جنسی برای اولین بار در بیمارستان عرفان توسط تیم فوق تخصص زنان و اورولوژی

گروه خبری : مقالات علمی
بلاک گانگلیون ستاره ای
دکتر حسین عدل خو متخصص بیهوشی و فوق تخصص کنترل و درمان درد     بلاک گانگلیون ستاره ای Stellate ganglion block این  گان... کلینیک درد
گروه خبری : مقالات علمی
واریسلا هرپس زوستر

زونا (به انگلیسی: Herpes zoster or Shingles) یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است. زونا ناشی از فعالیت مجدد و تکثیر ویروس‌های خفته در سلول‌های نخاعی است. تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود. در این حالت بیماری موضعی دردناکی ایجاد می‌شود که زونا نام دارد.

زونا تاول‌های منطقه‌ای یا کوچکی هستند که جنب یکدیگر در منطقه یک عصب محیطی و در امتداد مسیر آن پدید می‌آید و با درد خنجری و سوزش همراه است.

کلینیک درد
گروه خبری : مقالات علمی
درمان زخم های بدخیم با رادیوتراپی

بهبود زخم پس از پرتودرمانی

پرتودرمانی یک روش ثابت در درمان بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن است. بهبودی زخم در بافتهای تحت تابش یک مشکل بالینی شایع و چالش برانگیز است. پاتوفیزیولوژی و مکانیسم های سلولی زیرین از جمله برهم کنش پیچیده سایتوکاین ها و عوامل رشد هنوز به طور کامل درک نشده است. در این مقاله مروری ، وضعیت فعلی تحقیقات در مورد پاتومکانیسم های به خطر افتادن ترمیم زخم در بافت های تابیده شده ارائه شده است. استراتژی های درمانی فعلی و احتمالی آینده به طور انتقادی مورد بررسی قرار می گیرد.

 
کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
درمان اسکار

از بین بردن اسکار یا جای زخم

از بین بردن اسکار یا جای زخم در مواردی از جمله سوختگی ها به دلیل تاثیر در زیبایی و اعتماد به نفس شخص از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تشکیل اسکار زخم بخشی از آخرین مرحله ترمیم زخم، مرحله بلوغ یا بازسازی است. این مرحله می‌تواند از 21 روز تا دو سال طول بکشد و فقط در زخم های عمیق رخ می‌دهد.

کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
زخم استومی

استومی چیست؟

استومی، سوراخی است که توسط جراح برای دفع مدفوع یا ادرار بدن از طریق شکم ایجاد شده است. اگر نتوانید به صورت طبیعی این مواد را از بدن دفع کنید، استومی یک مسیر خروجی جدید ایجاد می کند. جای دقیق استومی در شکم به علت نیاز بیمار به استومی بستگی دارد. در سوراخ، یک حالب کوچک با انتهای باز که به روده کوچک یا روده بزرگ بیمار متصل است و از پوست بیرون آمده وجود دارد. این وسیله استومی نامیده می شود. استوما پایانه عصبی ندارد، بنابراین نباید دردناک باشد. جراح یک کیسه را، که ادرار یا مدفوع را جمع آوری می کند، به استوما متصل می کند.

کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
زخم های ناشی از تصادفات وسوانح

زخم های تصادفات وسوانح

منظور از زخم های تروماتیک چیست؟

زخم های تروماتیک اسیب های ناگهانی و بدون برنامه می باشند.

به شکل های مختلف از جمله ماینور یا جزیی، از پوسته شدن زانوها، تا شدید مثل زخم گلوله می باشند. زخم های تروماتیک شامل ساییدگی، کشیدگی، پارگی پوست، نیش حشرات، سوختگی. زخم های تروماتیک هم نیاز به یکسری مراقبت های خاصی دارند. همانند زخم های عروقی و غیره.

کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
زخم های رادیوتراپی

مدیریت مدرن سرطان شامل استفاده از روش های متعدد برای درمان است. یکی از اجزای جدایی ناپذیر این درمان، استفاده از تابش یونیزه برای از بین رفتن و مرگ تومور است. چنین تابشی که هرچند برای از بین رفتن تومور نیاز است، اما باعث آسیب به بافت سالم اطراف می شود. تاثیر تابش اشعه به بافت های بدن تا حد زیادی توسط پالایش برنامه ریزی درمان رادیوتراپی و استفاده از روش های متمرکز تابش اشعه مانند مدولاسیون، کاهش می باید. به رغم این پیشرفت های فنی، هنوز هم آسیب به بافت های سالم اطراف وجود دارد که اغلب با به تاخیر افتادن درمان، زخم مزمن و نکروز استخوان ظاهر می شود. درک اثرات تابش بر روی بافت برای جراح مهم است زیرا ممکن است مدیریت جراحی برای حذف تومورهای پایدار یا مکرر در یک قسمت و یا برای درمان عوارض تابش اشعه مانند استریکتر یا نکروز پوست و استخوان یا غضروف، مورد نیاز باشد.

زخم های رادیوتراپی زخم های حاد و مزمن ناشی از تابش یونیزه می باشد. آسیب ممکن است شامل پوست، بافت نرم زیر پوست و یا حتی مناطق عمیق مانند استخوان ها باشد. شایع ترین علل آسیب رادیواکتیو، اثرات نامطلوب پرتودرمانی است.

کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
زخم های عفونی شده پس از جراحی

عفونت زخم بعد از جراحی اثرات زیادی روی كیفیت زندگی بیمار میگذارد.

عفونت زخم بعد از جراحی اثرات زیادی روی كیفیت زندگی بیمار گذاشته و بطور قابل توجهی هزینه های مراقبت ازبیماررا افزایش میدهد. پیآمد این امر، افزایش درد، مراقبت از یك زخم باز عفونی وحتی در مراحل پیچیده تر مرگ بیمار است. تعدادی از فاكتورهای مؤثر در گسترش عفونت زخم شامل مقاومت میزبان، تكنیك جراحی، تعداد ونوع ارگانیسم حاضر در زخم در پایان جراحی میباشد. در بسیاری از بیمارانیكه بمدت طولانی در بیمارستان بستری می شوندیا آنهائیكه بیماری زمینه ای دارند تعداد ارگانیسمهای مستقر در پوستشان افزایش می یابد.از آنجائیكه اززمانهای بسیار قدیم استافیلوكوك های اورئوس ودر سالهای اخیر استافیلوكوك های اورئوس مقاوم به وانكومایسین نقش مهمی در عفونتهای بعداز عمل جراحی داشته اند لذاانتخاب روش وآنتی بیوتیک مناسب برای درمان عفونت های جراحی نیازمند داشتن اطلاعات صحیح ازبروز استافیلوكوك های اورئوس مقاوم به وانكومایسین، فلورای معمول آلوده کننده ونیز در صد حساسیت آنها نسبت به آنتی بیوتیکهای رایج میباشد

 

کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
زخم های سوختگی

زخم سوختگی چیست؟

بزرگترین بافت بدن انسان ، پوست است که از دو لایه اپیدرم و درم تشکیل می شود. پوست عملکردهای ضروری برای بقاء انسان را فراهم می کند. سوختگی یکی از آسیب هایی است که موجب از دست دادن یا تخریب بافت پوست می شود. آسیبی که به پوست وارد می شود، می تواند به دلیل تماس با منابع الکتریکی، حرارتی، شیمیایی و یا تابشی ایجاد شود. میزان صدمات بافت پوست با طول مدت تماس پوست با منبع سوختگی و درجه حرارت یا شدت سوزاندگی عامل سوختگی ارتباط مستقیم دارد. بیماری که دچار سوختگی می شوند به بازتوانی، بازسازی و پشتیبانیهای جسمی و روحی برای سالهای متمادی نیاز دارند.

کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
زخم های فشاری و زخم بستر
زخم فشاری چیست و چگونه ایجاد می شود؟

از انواع زخم مزمن، زخم فشاری یا زخم بستر می باشد. سابقه تاریخی وجود زخم بستر به شاهزاده مومیایی مصری با زخم بستر بر می گردد که زخم های او با تکه های پوست پوشیده شده بودند.  در واقع  در مراحل اولیه ایجاد زخم فشاری هیچ علامت قابل ملاحظه ای بر سطح پوست مشاهده نمی شود ولی بعداز چند ساعت تا چند روز سطح پوست قرمز رنگ می شود. هنگامی که پوست در نقاط استخوانی بدن به طورطولانی مدت تحت فشار( بستر، تخت یا صندلی) قرار می گیرد میزان خونرسانی به پوست منطقه تحت فشار کم شده، بافت دچار کم خونی و کاهش اکسیژن و مواد غذایی می شود و با نشانه اولیه قرمزی در سطح پوست زخم فشاری - زخم بستر- شروع می شود. جالب است بدانید که فشار کم مداوم بیش از فشار زیاد با مدت زمان کم آسیب می رساند.

کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
زخم پای دیابتی

زخم پای دیابتی یکی از شایع ترین عوارض مزمن دیابت است و بیشترین قسمت عوارض پای دیابتی را تشکیل می‌دهد. حدود ۱۵ درصد مبتلایان به دیابت گرفتار زخم پای دیابتی می‌شوند و حدود ۸۴ درصد موارد منجر به آمپوتاسیون پا می‌شود. روش های درمانی گوناگونی برای درمان زخم پای دیابتی از جمله ماگوت تراپی در دسترس است.مرگ و میر ناشی از دیابت بیشتر ناشی از عوارض عروقی دیابت بوده است که شامل درگیری عروق ریز مانند درگیری‌های کلیه و رتینوپاتی و درگیری عروق بزرگ شامل عروق انتهای اندام تحتانی که به دنبال آن اختلال در فرایند ترمیم زخم رخ می‌دهد.

کلینیک زخم, زخم پای دیابتی, زخم بستر
گروه خبری : مقالات علمی
صفحه 1 از 4ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  بعدی   انتها   
دی ان ان