X

بخش های داخلی جراحی

امکانات درمانی / بخش ها / بخش های داخلی جراحی
بخش بستری

بیمارستان عرفان چندین بخش بستری عمومی دارد که هر یک از این بخش ها تخت های شامل اتاق های دو تخته، اتاق های یک تخته می باشند. در اتاق های یک تخته، امکانات رفاهی شامل تلویزیون، یخچال، مبلمان، تلفن، اینترنت در نظر گرفته شده است.

از مشخصات بخش بستری بیمارستان عرفان، می توان به حضور پزشکان مجرب، پرسنل متخصص و دلسوز، آموزش بیمار و همراه (به عنوان مثال توضیح در مورد رژیم غذایی و یا تزریق انسولین برای بیماران دیابتی)، فضای فیزیکی مناسب و آرام، وجود تخت دیجیتال برای بیمار و سرویس عالی اشاره نمود. به منظور رفاه حال بیماران و همراهان، امکان ملاقات بیمار با هماهنگی مدیر بخش وجود دارد.

لازم به توضیح است برای اتاق های یک تخته، یک نفر می تواند به عنوان همراه، پس از پرداخت هزینه های معمول، مجوز حضور 24 ساعته را داشته باشد.

 

 


بخش بستری یک (A)

    بخش جنرال بوده و بیماران با تشخیص داخلی و جراحی از قبیل دیابت، پنومونی، جراحی عمومی، جراحی ستون فقرات و مغز و اعصاب دراین بخش بستری می شوند .

 

بخش بستری دو (B)

    قابلیت بستری بیماران دیابتی
    قابلیت بستری بیماران TIA و CVA
    کنترل قند خون بیماران
    بیماران با بیماریهای داخلی

    بیماران با بیماریهای عفونی

 

بخش بستری سه (C)

    قابلیت بستری بیماران جراحی شده ( اورولوژی، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب )

 

بخش بستری چهار (D)

    مادرانی که سزارین شده اند
    زایمان طبیعی NVD
    جراحی های زیبایی
    جراحی های زنان، چشم و جراحی اعصاب

 

بخش بستری پنج (F)

    بخش دارای ورودی منحصر به خود بوده و از شرایط فیزیکی خوب و راهرو ها برخوردار است
    استیشن، در ورودی بخش واقع شده است
    اتاق خصوصی که در بخش است از سرویس کامل برخوردار است
    اتاق‌های دو تخته از فضای بزرگ و نورگیری عالی برخوردار است

 

بخش بستری شش (روانپزشکی)

    قابلیت بستری بیماران اعصاب و روان

 

بخش بستری هفت

این بخش دارای چندین تخت بستری مجهز به بالابر، اکسیژن ، ساکشن سانترال و مانیتورینگ است. بیمارانی که نیاز به جراحی و یا شیمی درمانی دارند در این بخش بستری می گردند .

 


نحوه پذيرش و بستری بيماران در بخش های بستری

 

پذیرش بیمار از طریق واحد پذیرش بیمارستان انجام می‌شود. بيمار پس از تشکیل پرونده در واحد پذیرش، اتصال دستبند شناسایی توسط ميزبان و انجام هماهنگی، به بخش مربوطه منتقل شده و بعد از خوشامدگویی و شناسایی بيمار توسط مسئول شيفت و منشي بخش به تخت تعيين شده منتقل می‌شود. پس از توضيح دادن به بيمار در مورد بخش، منشور حقوق بيمار، زنگ پرستاری، استفاده از ريموت و در اختيار قرار دادن شماره‌های تماس، لباس بيمار توسط كمك پرستار مربوطه تعويض می‌گردد. سپس پرستار، مسئول خود را به بيمار معرفی نموده و فرم ادمیت را پر می‌كند، داروهاي مصرفی بيمار را سؤال کرده، مدارک مرتبط با بیمار را تحویل گرفته و در فرم مربوطه ثبت می‌نماید. در نهایت به بيمار یادآوری می‌شود كه مسئوليت كليه اشياء قيمتی به عهده خود بيمار و همراه وی است.
ترخيص

بعد از بهبودی نسبی و دستور شفاهی يا كتبی پزشك، كليه اوراق پرونده توسط منشی بررسی و تكميل مي‌شود و گزارش پرستاری و فرم آموزش حين ترخيص توسط پرستار نوشته شده و نسخه دارويی، نحوه مصرف داروها، دستورات منزل، زمان مراجعه بعدی و زمان جواب پاتولوژی (در صورت ارسال نمونه از اتاق عمل) همزمان با فرم ترخيص به بيمار داده می‌شود. بعد از پروسه ترخيص و به دنبال تحویل برگه خروج به منشی بخش، به بيمار كمك می‌شود كه وسايل شخصی خود را جمع كرده و لباس خود را تعويض نمايد و در صورت نیاز به حمایت، توسط کمک پرستار تا درب خروجی بيمارستان همراهی می‌شود.


قوانين بخش های بستری

  1.     در صورت تمایل تهيه كيف بهداشتی را از داروخانه تهیه کنید يا از وسايل شخصی كه از منزل آورده شده است استفاده نمائید.
  2.     زمان ملاقات همه روزه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ بوده كه در ايام تعطيل ساعت ۱۰ الی ۱۲ نيز به ساعات فوق اضافه می‌شود.
  3.     زمان صرف غذای بيمار و همراه، صبحانه ۵ الی ۶، ناهار ۱۲ الی ۱۳ و شام ۱۸ الی ۱۹ است. بين وعده‌های غذایی جهت بيمار و همراهان چای سرو مي‌شود.
  4.     کلیه مدارک پزشکی قبلی و دفترچه بیمه خود را تا پایان زمان بستری همراه خود داشته باشید.
  5.     برای جلوگیری از عفونت بیمارستانی توصیه می‌کنیم بیمار و همراهان مرتب دست‌های خود را قبل و بعد از ورود به اتاق توسط محلول‌های ضد عفونی کننده که در کنار درب ورودی هر اتاق نصب شده است، ضد عفونی کنند.
  6.     اطلاعات پرونده بیماران خصوصی است و پرسنل مجاز نیستند که این اطلاعات را در اختیار هر شخصی قرار دهند. شما می‌توانید سؤالات خود را با پزشک معالج یا پرستار مسئول مطرح نمایید.
  7.     از استعمال دخانیات در داخل اتاق‌ها و راهروی بخش خودداری نمایید.
  8.     در صورت همراه داشتن دارویی که نیاز به یخچال دارد، لطفا آن را به پرستار مسئول تحویل دهید.

 

نكات مورد توجه

    در این بیمارستان پزشکان مقیم بیهوشی، داخلی، قلب، اطفال، جراحی و زنان در تمامی ساعات شبانه‌روز حضور دارند تا در صورت نیاز، بر بالین بیمار حاضر گردند.

 

  •     کلیه نقاط بخش توسط دوربین مدار بسته کنترل می‌شود.
  •     لطفاً به اتصالاتی که به بیماران وصل است، دست نزنید.
  •     از گرفتن عکس و فیلم و صحبت کردن با تلفن همراه در راهروی بخش خودداری نمایید.
  •     جهت برقراری تماس با تلفن‌های داخل شهری، شماره 6 را گرفته سپس شماره مورد نیاز را شماره‌گیری فرمایید و در صورت نیاز به تماس با شماره تلفن هایی که با صفر شروع، مسئول بخش را در جریان قرار داده تا هماهنگی انجام گردد.

 

آموزش به بیمار و خانواده

در این بیمارستان آموزش به شیوه‌های زیر صورت می‌پذیرد:

  1.     آموزش‌های کتبی: توزیع بروشورهای آموزشی که قابل ارائه در طبقات درمانگاه و کلیه بخش‌های بیمارستان است.
  2.     برنامه‌های تلویزیونی: برنامه‌های آموزشی که از طریق شبکه تلویزیون داخلی پخش می‌شود.
  3.     آموزش‌های شفاهی: شامل آموزش‌های شفاهی کادر پزشکی و پرستاری در بدو ورود بیمار، حین بستری و حین ترخیص است.

 

انتقادات، پیشنهادات، شکایات

در صورت داشتن هر گونه انتقاد یا پیشنهادی می‌توانید به یکی از ۳ روش زیر اقدام نمایید:

  1.     با شماره گویای 23021704 تماس بگیرید. واحد شکایات در طبقهB قرار دارد.
  2.     به صورت حضوری به دفتر پرستاری مراجعه کرده یا با شماره تلفن 09122405732 (تلفن همراه سوپروایزر) تماس حاصل فرمایید.
  3.     به صورت کتبی موارد را نوشته و در صندوق‌های نصب شده در بخش یا در راهرو بیاندازید.

 

معرفی واحدهای مورد نیاز

    دفتر پرستاری و مدیریت در لابی طبقه اول و کنار داروخانه واقع شده است.
    نمازخانه در طبقه G واقع شده است.
    ترخیص، مدارک پزشکی، بانک، بوفه و سوپرمارکت در طبقه اول واقع شده است.

 

 

 

 

دی ان ان